Kateri je avto, ki je že najdlje časa nespremenjen? V tem histeričnem času, ko je obratna doba avtomobila nekje pet let in ko si morajo marketinški oddelki na debelo izmišljati zakaj je sedanji boljši od prejšnjega, ki je bil pred nekaj leti najboljši, nostalgiki iščemo avtomobile, ki pokažejo nekaj več odpornosti na čas.

Luknje v zakonu iščejo vsi, za tiste na cesti se ne zmeni nihče

Ne moremo si kaj, da ne bi ob smrtnih nesrečah v prometu, ki se vrstijo zadnje dni in tedne, zapisali nekaj misli. Ogroženi so predvsem najranljivejši v prometu, ob pešcih seveda kolesarji in motoristi. In če zadnji nesreče pogosto izzivajo sami, so kolesarji zelo redko povzročitelji – največkrat so žrtve prometnih nesreč. Če danes izpustimo ponedeljkovo tragedijo na primorski avtocesti, je ob smrti dveh kolesarjev, ki ju je na Dolenjskem pokosil prehiter voznik avtomobila, najbolj odmevala usodna nesreča sedemletne deklice, ki je na bankini pri Vojniku s kolesom zapeljala v udarno jamo.

Lenoba in površnost. Neprofesionalnost in neodgovornost. Korupcija in ignoranca. Ko bodo te kategorije, s katerimi je prežet znameniti cestarski ceh, postale uradno pregonljive, se bo stanje slovenskih cest izboljšalo brez dodatnega denarja iz menda praznega proračuna. Luknje v zakonu iščejo vsi, za tiste na cesti se ne zmeni nihče.

Če bi bila vzpostavljena kazenska odgovornost vzdrževalcev cest, bi se stanje najverjetneje kmalu popravilo ali pa v državi kmalu ne bi imeli niti enega cestarja več. Stanje cest se vse prevečkrat opravičuje s kroničnim pomanjkanjem denarja. A nekaj je pomanjkanje denarja, drugo pa sta lopata in malo peska.

Manjše in strogo neuradno tekmovanje poteka v avtomobilskem svetu: kateri je avto, ki je že najdalj časa nespremenjen?

V tem histeričnem času, ko je obratna doba avtomobila približno pet let in ko si morajo marketinški oddelki na debelo izmišljati, zakaj je zdajšnji model boljši od prejšnjega, ki je bil pred nekaj leti najboljši, nostalgiki iščemo avtomobile, ki pokažejo nekaj več odpornosti proti času. In Oplova Insignija se vsako novo leto prebija više po tej lestvici.

“Katastrofa” za nekatere in “kakovost” za druge. Predstavili so jo leta 2008. Revolucionarno, novo, v sebi je združila kar nekaj Oplovih modelov. Začela je Oplovo renesanso in o njej danes vemo tako rekoč vse.

Janez Martinčič