Slovenijo zaradi počasnosti, pomanjkanja strokovnega kadra in neracionalnosti na področju urejanja letalskega sektorja čaka postopek pred evropskim sodiščem. Lahko se celo zgodi, da nam odvzamejo licence in certifikate, kar pomeni, da letala, ki so registrirana v Sloveniji, ne bodo smela leteti v zračnem prostoru drugih držav. Za takšno stanje je kriva Javna agencija za civilno letalstvo, saj ji zaradi slabega vodenja in pomanjkanja strokovnega kadra v štirih letih na področju letalskega prometa ni uspelo doseči evropskih standardov.

Slovenijo čaka postopek pred evropskim sodiščem

Slovenijo zaradi počasnosti, pomanjkanja strokovnega kadra in neracionalnosti na področju urejanja letalskega sektorja čaka postopek pred evropskim sodiščem. Lahko se celo zgodi, da nam odvzamejo licence in certifikate, kar pomeni, da letala, ki so registrirana v Sloveniji, ne bodo smela leteti v zračnem prostoru drugih držav. Za takšno stanje je kriva Javna agencija za civilno letalstvo, saj ji zaradi slabega vodenja in pomanjkanja strokovnega kadra v štirih letih na področju letalskega prometa ni uspelo doseči evropskih standardov.

Na Ministrstvu za infrastrukturo sedaj pripravljajo nov zakon o letalstvu. Ta med drugim predvideva tudi nekakšne potniške takse, s katerimi bi financirali Javno agencijo za civilno letalstvo. Temu pa nasprotuje tako strokovna javnost kot letalska industrija. Prepričani so namreč, da bi z uvedbo omenjene takse postali manj konkurenčni drugim letalskim družbam.

dr. Peter Gašperšič, Minister za infrastrukturo: “Ključno je, da se do konca leta Agencijo za letalstvo usposobi za opravljanje nalog. Vemo, da so bile na Agenciji težave z zaposlovanjem pravih kadrov, tudi direktorji so se pogosto menjali.”

Poznavalci letalskega sektorja zatrjujejo, da je v Javni agenciji za civilno letalstvo kadra dovolj, le strokovnega primanjkuje, kar je posledica slabega kadrovanja, ki mu je v veliki meri botrovala politika. Tako imamo danes na omenjeni agenciji zaposlene ljudi, ki jim je letalstvo tuje.

Direktor Aerodroma Ljubljana Zmago Skubir: “Adria bi po črnem scenariju lahko ostala prizemljena, a mislim, da do tega ne bo prišlo.”

V opozorilu, ki je prišlo iz Bruslja je zapisano tudi, da Javna agencija za civilno letalstvo ni učinkovita tudi zaradi pogoste zamenjave direktorjev oziroma vršilcev dolžnosti direktorja agencije. Že od prejšnjega tedna poteka postopek za razrešitev sedanjega vršilca dolžnosti direktorja agencije, ki je na tem stolčku ni sedel niti toliko časa, da bi ga do dobra ogrel. Da na omenjeni agenciji mnogi bolj vedrijo kot delajo, je prepričan tudi naš največji proizvajalec letal direktor in lastnik Pipistrela Ivo Boscarol.

Ivo Boscarol, Pipistrel: “Letalstvo za državo nikoli ni bilo pomembno, zato imamo tudi težave z letalskim prevozom in ne moremo prodajati v Ameriko.”

Marjan Jerman