Milano bo pol leta svetovna prestolnica, toda naši zahodni sosednje razstave EXPO 2015 ne pričakujejo povsem mirno in z navdušenjem. Kaj pa slovenske regije in podjetja, ki bodo nastopila na dogodku? Kako bo Slovenija skušala navdušiti Italijane, ki so že zdaj naši najbolj številčni gostje? Lani jih je Slovenijo obiskalo 436.000. Jih bo po Expu več? Kako se bo vrnilo 5 milijonov evrov, ki jih bo Slovenija namenila nastopu na svetovni razstavi? Je svetovna razstava Expo 2015 kaj več kot lepotno tekmovanje 144 držav?

Milano bo pol leta svetovna prestolnica, toda naši zahodni sosedje razstave EXPO 2015 ne pričakujejo povsem mirno in z navdušenjem. V Italiji se še vedno bolj kot z vsebino ukvarjajo z zunanjo podobo razstave. Prireditelje namreč ob korupcijskih škandalih pestijo tudi zamude pri graditvi paviljonov in drugih prizorišč.

Aretirali so sedem ljudi, med njimi tudi visoke javne funkcionarje in nekdanje parlamentarce, ki so osumljeni, da so posle, povezane s pripravo na Expo, podjetjem delili v zameno za podkupnine. V Milanu bodo do zadnjega delali na vso moč. Po podatkih prirediteljev je v nedeljo na več kot milijon kvadratnih metrov velikem razstavnem območju v severozahodnem delu mesta delalo devet tisoč delavcev.

Dobra novica je podatek, da so do zdaj prodali že deset milijonov vstopnic, pravo olajšanje za prireditelje pa je dejstvo, da bodo 1. maja vendarle nared vsi nacionalni paviljoni. Dokončali bodo tudi odprto gledališče z enajst tisoč sedeži in enajst 130 metrov dolgih zgradb, v katerih bodo restavracije, sanitarije in prostori za obiskovalce.

Slovenski prostor na Expu

Naša država bo za nastop na razstavi EXPO 2015 namenila 5 milijonov evrov. Najprej se bo predstavila obalno-kraška regija, slovenski dan pa bo 19. junija. Nastop na Expu je za nas zelo pomemben. Med drugim je Italija naša zelo pomembna gospodarska partnerica, Italijani pa so prvi po obisku turistov v Sloveniji.

“Priložnosti za podjetja so še, predvsem so tu gospodarske delegacije. Tukaj je tudi poslovna elektronska platforma, ki je odlično orodje za vsa podjetja. To orodje je predstavil organizator. Podjetje si lahko tako rekoč iz domačega naslanjača poišče svojega partnerja iz nabora podjetij z vsega sveta, pri čemer je takšna povezava, če jo podjetje vzpostavi z italijanskim podjetjem, povsem brezplačna.”

– Jerneja Lampret, generalna komisarka nastopa Slovenije na Expu

Anja Hlača Ferjančič, Mojca Širok