Start-upi so danes postali nekakšno testno polje, korak k izgradnji širše zgodbe uspešnega podjetja.

Start-upi so danes postali nekakšno testno polje, korak k izgradnji širše zgodbe uspešnega podjetja.

Verjetno že vsi veste, da je trenutno največji trend v podjetništvu ustanavljanje zagonskih podjetij oziroma tako imenovanih start-upov. Praktično na mesečni ravni o start-upih kot primeru odlične podjetniške prakse potekajo konference, predavanja, tedni, vikendi, tabori…in še kaj. Slovenija je tako postala nekakšna start-up dežela – tudi start-upi sami ocenjujejo, da je v Sloveniji izjemno ugodno, kar v praksi seveda najbolje pokažejo številke.

“V enem letu so startupi v Sloveniji zbrali več kot v zadnjih osmih letih skupaj”
Žiga Drev, Prospeh d.o.o

V praksi se sicer kaže možnost izboljšav še na področju financiranja in ustvarjanja infrastrukture, ki bi slovenskim zagonskim podjetjem pomagala pri internacionalizaciji poslovnih idej. Za te so start-upi danes postali nekakšno testno polje, korak k izgradnji širše zgodbe uspešnega podjetja, ki bo konkurenčno na trgu dela – prav s start-upom namreč lahko preveriš, kakšen potencial ima tvoja ideja.

“Ko nisi več start-up, ko nisi več mentoriran, pa v Sloveniji postane težko.”
– dr. Lidija Honzak, direktorica Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja

Tako smo, nehote, priča dvoreznemu meču. Spodbujati moramo zagonska podjetja, podjetništvo in inovativnost, predvsem med mladimi, po drugi strani pa moramo poskrbeti, da se bodo ta mlada podjetja nekoč lahko vendarle pogumno osamosvojila in odšla v boj z velikimi – na nacionalnem ter tudi mednarodnem trgu.

Miha Pongrac