Bi nosili obleko, na kateri se izpisujejo Twitter statusi? Ali pa obleko, s katero lahko na daljavo pošljete objem? Predstavljamo vam nov modni trend - oblačilno elektroniko!

Obleke, ki smo jih nekoč gledali v znanstvenofantastičnih filmih, so že med nami!

Prihaja pomlad in z njo pomladansko čiščenje. Preden pa boste odhiteli po nakupih za nove obleke, smo v tokratni oddaji pripravili nekaj modnih smernic. Oblecite se pametno, odenite se v oblačilno elektroniko! V prihodnjih petih do desetih letih bi lahko pametne naprave, ki jih imamo danes – od ur, do zapestnic in seveda nepogrešljivih pametnih telefonov – izginile.

“Obleke pa bodo pač ostale, razen če bodo nenadoma vsi ljudje postali nudisti.”
Francesca Rosella, modna kreatorka in soustanoviteljica podjetja Cutecircuit

Oblačilna tehnologija kombinira vse manjše elektronske delce z oblačili in ustvarja tako imenovane “pametne obleke” – s katerimi bomo oziroma že lahko komuniciramo z drugimi ljudmi.

A o čem sploh govorimo? Pojdimo h konkretnim primerom. Elegantno Twitter obleko je na posebnem dogodku v Londonu predstavila pevka Nicole Scherzinger. Gre za večerno obleko, ki ima več kot 1000 LED svetilk, ki ob internetni povezavi omogočajo, da se na obleki izpisujejo Twitter statusi. Potem je tu denimo še majica, s katero lahko na daljavo pošljete objem in pa nova mobilna aplikacija, nekakšen modni iTunes, kjer lahko z eno obleko izberete več barv oziroma vzorcev, ali pa te celo ustvarite sami. Pametna obleka torej ne bo pametna zgolj zato, ker boste z njo lahko počeli več različnih aktivnosti, ampak tudi zato, ker jo boste lahko po želji zamenjali tudi večkrat na noč.

Sliši se, kot da obleke ne bi ustvarjali modni kreatorji, ampak računalničarji. A to ni res. Tehnologija je morda v zadnjih desetih letih res zelo napredovala, a določeni modni kreatorji so razvoju sledili. Seveda še zmeraj ostajajo določene pomanjkljivosti – a z množično produkcijo in množično uporabo bi lahko oblačilna tehnologija dosegla in presegla še nekatere meje. No, to pa seveda zgolj ob predpostavki, da bodo potrošniki v bližnji prihodnosti tovrstno modo sploh sprejeli.

Miha Pongrac