Največ dva evra za 100 kilometrov vožnje z avtomobilom

"Napake na serijskih avtomobilih so programirane, da jih po nekaj letih zamenjamo."

Slovenija, Nova Gorica, 13.05.2014, 13. Maj 2014 Zaposleni v podjetju Letrika predstavljajo najsodobnejsi Letrikin 300V visokonapetostni pogon za vozilo. prozizvodnja, promet, posel, elektrika, Foto: Bobo

foto: Bobo

Andrej Pečjak je dobesedno v garaži začel predelovati bencinske avtomobile v električne. Hobi ga je pripeljal do mednarodno uveljavljenega inovatorja in konstruktorja električnih vozil.

Z doma predelano Dacio je na ekološkem reliju v Monte Carlu premagal ameriško Teslo, najnaprednejšega proizvajalca električnih avtomobilov na svetu. V sodelovanju z novogoriško Letriko je predstavil družinski avto, ki lahko z enim polnjenjem prevozi do 700 kilometrov.

“Na 100 km porabim za največ 2 evra elektrike. To je krepko ceneje od bencina.”

“Elektrifikacija manjšega avtomobila zdaj stane od 10 do 15 tisoč evrov, za večje domete še krepko več. E-avto bi moral biti cenejši od bencinskega. Pri večjih serijah bi manjša, mestna različica, lahko stala 5, 6 tisoč evrov,” pripoveduje Pečjak, ki doma z izjemo hibridnega Priusa sploh nima več avtomobila na bencinski pogon.

Presenetili Teslo

Tesla S je najboljši električni avto na svetu. Stane od 65 do 110 tisoč evrov. Vsekakor preveč za povprečen evropski žep. Rešitev bi bil lahko tudi trg rabljenih električnih vozil: “Velik proizvajalcem ni v interesu razvoj električnih avtomobilov, a jih nejasna prihodnost fosilnih goriv sili v razvoj alternativ.”

Pečjak je s svojo ekipo inštituta Metron vse bolj mednarodno konkurenčen. Lani so na reliju ekoloških vozil v Monte Carlu ugnali celo najboljše na svetu. “Športno e-Teslo smo na reliju z e-Dacio premagali z zelo učinkovito pripravo. Naslednjič nam niso več dovolili voziti.”

Ponudbe za sodelovanje niso dobili, tudi ne želijo si pretirane povezanosti z velikimi svetovnimi podjetji: “Globalni proizvajalci te s pomočjo armade pravnikov zagotovo `nategnejo`. V pogodbi bi se zelo verjetno skrivala kakšna past.”

“Pipistrel Iva Boscarola nam bo pomagal pri izboljšanju aerodinamike električnih vozil.”

Pečjakova ekipa je pred tedni predstavila predelan družinski avto Mazda 5, ki so ga razvili skupaj z goriškim podjetjem Letrika in zmore celo do 700 kilometrov. “Ta motor je mogoče že zdaj ponuditi velikim proizvajalcem, proizvodnja bi v primeru naročila lahko stekla že v pol leta.”

Metron 7 zmore do 700 kilometrov. Foto: Arhiv Andreja Pečjaka

Metron 7 zmore do 700 kilometrov. Foto: Arhiv Andreja Pečjaka