Po uspehu Groupona se je skupinsko nakupovanje lani pojavilo tudi v Sloveniji. Danes pa je spletne strani, ki ponujajo skupinske popuste, težko prešteti.

V večini primerov spletna stran objavi ponudbo – na primer masažo za polovično ceno.

Postavljen je, denimo, 24-urni rok, v katerem se mora zanjo prijaviti določeno število potrošnikov.

Popust, nove stranke, dobiček

Če se jih prijavi dovolj, ponudba uspe. Potrošniki tako dobijo ugodnejšo storitev. Masažni salon se je oglaševal, če bodo stranke z znižano ponudbo zadovoljne, bodo ljudje masažo koristili tudi v prihodnje – za redno ceno, pravi teorija.

Spletna stran, ki posreduje tovrstne popuste, pa tudi nekaj zasluži. Ana Eterović (@anuscha), direktorica Bigdeal.si – prve spletne strani za skupinske (poceni) nakupe pri nas – pojasnjuje: “Če vi meni rečete, jaz imam redno ceno 10 evrov, pa jo znižam na pet evrov, koliko je vaša provizija? Ta provizija je lahko dve, en ali pa pol evra.” Odvisno od izračuna spletnega podjetja o potencialni prodaji, dolgoročnosti sodelovanja itn.

Nove stranke ali lovci na popuste?

Potrošnik s skupinskim popustom dobi ugodnejšo storitev. To so največkrat različna izobraževanja, turistični paketi, sprostitveni programi, kosila ipd.

Glavna prednost za ponudnike pa je, pravi Eterovićeva, izpostavljenost na takšnem portalu. Dodaja, da je večja in več vredna kot pri klasičnem oglaševanju. Poleg tega pa so rezultati merljivi.

Na vprašanje, ali ne gre pri ponujanju skupinskih popustov predvsem za pridobivanje lovcev na popuste in ne potencialnih rednih strank, odgovarja, da svojim poslovnim partnerjem ne skrivajo, da določeni “popustkarji” obstajajo.

“Ampak še vedno je velika večina takšnih ljudi, ki preprosto nimajo časa vsakič izbirati drugega maserja, na primer. In če boš ti res kakovostno opravil to storitev, boš lahko obdržal to stranko.”

Izkušnje in nasveti

Naši poslušalci so o skupinskem nakupovanju pisali na Facebook strani. Izkušnje so v veliki večini pozitivne. Nekateri pa opozarjajo, da so jih ponekod obravnavali kot drugorazredne goste. Medtem ko nekatere izvirne cene pred popustom niso resnične, so prenapihnjene.

Na zvezi potrošnikov dobronamerno opozarjajo, da so na nekaterih tovrstnih straneh določene informacije včasih navedene ločeno od osnovne ponudbe – denimo o morebitnih dodatnih plačilih, o tem, kaj storitev obsega in do kdaj popust velja.

Njihov nasvet: kupujte, kar res potrebujete, ne kupujte kuponov na zalogo, ker so časovno omejeni, bodite pozorni na fotografije, ker so včasih zgolj simbolne.

Nejc Jemec