Tako ni čudno, da lahko vožnja po cesti, ki je le nekaj deset kilometrov oddaljena od prestolnice, traja tudi do dve uri. Ko pa se zgodi prometna nesreča, je ta del Slovenije dobesedno odrezan od vsega, saj je to edina cesta, ki vodi do Ljubljane. In če na njej vsakodnevno mirijo svoje živce vozniki, ki se jim mudi v službo, si lahko samo predstavljate, kaj doživljajo tamkajšnji prebivalci.

Ko me sprašujete o obvoznici, mi gredo pokonci dlake. Govori se, da se je zapravilo že milijon evrov za vse te projekte, obvoznice pa še vedno ni. Mislim, da se država obnaša preveč mačehovsko in da v dvajsetih letih za to cesto ni naredila nič drugega, kot da občasno nariše črte levo, desno in po sredini. To pa je tudi vse. Lahko povem le to, da me je vedno strah, ko slišim rešilno vozilo na nujni vožnji, da ni kakšno osebno vozilo ali kamion podrl otroka … Ljudje so vsak dan v strahu, ali bodo prišli varno do trgovine, ali bodo prišli otroci varno domov, ali otroke sploh spustiti v trgovino po kruh in mleko,” je za tokratno oddajo Kje pa vas čevelj žuli? dejal predstavnik staršev osnovne šole Škofljica v lokalnem Svetu za preventivo in vzgojo v cestnem prometu  Erik Udovič.

Kdaj lahko občani pričakujejo novo obvoznico?

Po sedmih letih risanja, posvetovanja in usklajevanja, obvoznica še zmeraj ni niti umeščena v prostor. Je pa res, da je zadeva prišla vsaj tako daleč, da so na mizi tri možnosti, ki predvidevajo, kje naj bi bila nova cesta dejansko realizirana. Dva načrta predvidevata vožnjo po Barju, tretji pa čez Škofljico in Lisičje z navezo na obstoječo dolenjsko avtocesto.

Kot sta ugotovila avtorja prispevka Jana Vidic in Tadej Košmrlj, sta prvi dve možnosti v območju Nature 2000, tretji pa nasprotujejo prebivalci Škofljice in prometni strokovnjakih. Ti opozarjajo, da bi takšna izbira zahtevala širitev avtoceste, zato so to možnost opustili.  In tukaj je, kot kaže, zadeva obstala.

Projekt gradnje ceste namreč vodi Ministrstvo za promet. To v postopku za pridobitev  gradbenega dovoljenja potrebuje sodelovanje  Ministrstva za okolje in prostor. To pa mora nato iz številnih različnih naslovov pridobiti soglasja in mnenja o vplivih gradnje obvoznice na okolje.  Pridobljena mnenja  združena v posebno uredbo tvorijo neke vrste dovolilnico, s katero lahko ministrstvo za promet sploh  začne postopek za pridobitev gradbenega dovoljenje.

Ali bo nova cesta res izrisana na papirju septembra prihodnje leto, kot obljubljajo pristojni organi, pa preverite v priloženem audio posnetku.

“Gaber Brin: Kako sovražim te Ljubljana”:

Jana Vidic, Katja Štok, Tadej Košmrlj