R3 je lani ustanovljeno podjetje za razvoj mobilnih in spletnih aplikacij. Nastali so, ko je to zahtevala resnost prvega projekta Mmatcher, orodje, ki bo reševalo probleme malega oglaševanja na azijskih trgih. Njihova vizija je, da bi v treh letih dosegli 2 in pol milijardi uporabnikov v Indiji, Pakistanu, na Kitajskem in Indoneziji. Podobno ambiciozen pa je tudi projekt Doublerecall.

Double Recall pa je orodje, ki ga je navdihnila zadrega časopisov ali za vsebine postaviti plačljive zidove, če uporabniki zanje niso pripravljeni plačevati. Robert Farazin, 25 let, je direktor podjetja R3. Storitev Double recall rešuje dva problema. Problem oglaševalcev, ki si želijo aktiven odziv na oglas in problem bralcev, ki medijskih vsebin niso pripravljeni plačati. Bodo pa članek lahko prebrali, če bodo prepisali dve označeni besedi iz oglasa. Za rešitev so vložili evropsko in ameriško patentno prijavo.

Povprečna starost zaposlenih v podjetju R3 je manj kot 30 let.

Rešitev je zmagala na uveljavljenjem startup tekmovanju oziroma pospeševalniku YCombinator v Mountain View-ju v Silicijevi dolini. Ekipa razvijalcev je tako dobila priložnost, da v izrazito tehnološkem in inovativnem okolju, storitev še nadgradi in osvji tudi ameriški trg. Potencialne stranke so tako rekoč vse ameriške medijske hiše, tudi New York Times.

Zmaga na Ycombinatorju ekipi prinaša tudi nekaj zagonskega kapitala. Za 20.000 dolarjev in trimesečni strokovni podpori se bodo odrekli majhnemu lastniškemu deležu podjetja, letos pa je start-up zmagovalcem na voljo še ugodno posojilo v višini 150.000 ameriških dolarjev. Denar ponujata Ron Conway in Yuri Milner.

Oddaja Odbita do Bita o storitvi Doublerecall je na voljo tukaj.

Matej Praprotnik