Vse več evropskih mest razume, da je kolesarjenje najboljša oblika prevoza v mestu. Odslej bo kolo tudi javno prevozno sredstvo, podobno kot je to v Vélib v Parizu, Barclays Cycle v Londonu, Bicing v Barceloni in Citybike na Dunaju. V zameno za oglaševalske površine bo za ljubljanska kolesa skrbel Evroplakat.

V prvi fazi je bilo postavljenih 30 postajališč in 300 koles, skrajne točke sheme javnih koles pa so stadion Stožice, Kino Šiška, tržnica Moste in Fakultete za računalništvo in informatiko. Ljubljančani morajo za uporabo storitve BicikeLJ registrirati kartico Urbana, preostali obiskovalci prestolnice pa se bodo v sistem prvič prijavili prek spleta.

Petra, BicikeLJ, pomaga novim uporabnikom.

foto: Val 202

Ob prijavi s kreditno kartico boste za BicikeLJ plačali le 3 €. To bo dobropis, ki ga bo mogoče uporabiti v primeru podaljšane uporabe. Prva ura kolesarjenja bo sicer vedno brezplačna, nato pa se bo cena najema hitro dražila. A bistvo koles je, da so del pretočnega javnega prevoza: na enem koncu mesta si kolo sposodite, na drugem koncu pa vrnete in tako omogočite uporabo drugim. Ob upoštevanju dnevnih migracij bo posebna služba skrbela še za to, da bodo kolesa vedno na voljo na vseh postajah, torej jih bodo iz prepolnih postajališč prevažali na prazna.

Edina skrb, ki še obstaja, je vandalizem, a koles ne bo lahko ukrasti. Eno bo eno tehtalo dobrih 22 kilogramov in bo na postajah dobro priklenjeno, prav tako pa odpadejo tudi težave s praznimi ali predrtimi zračnicami ne bo težav. Kolesa nimajo zračnic ampak polnjene pnevmatike.

Ker je rešitev realizirana pod županovanjem Zorana Jankoviča, se kaj hitro utegne zgoditi, da bodo meščani storitev preimenovali, podobno kot se je to zgodilo v Londonu. Tamkajšnjo shemo javnih koles Barclays Cycle so prebivalci hitro preimenovali v Boris Bikes, po županu Borisu Johnson. Dobili smo BicikeLJ, sledi kmalu še ZokicikeLJ?

Matej Praprotnik